Šablony III

Cílem výzvy je rozvoj mateřských a základních škol formou zjednodušených projektů (tzv. šablon). Aktivity jsou zaměřeny na personální podporu škol, realizaci projektových dnů, podporu ICT nebo zahraniční stáže učitelů.
Název projektu: Učíme se rádi
Reg. číslo: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0021495
Výše dotace: 607 338,00 Kč
Název projektu: Zlepšujeme se
Termín: 1.9.2021 – 30.6.2023
Aktivity jsou zaměřeny na vzdělávání pedagogů, projektové dny, školní kluby, vzájemné setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, podpora práce školního psychologa.
Naše škola se zapojí prostřednictvím doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školních klubů, práce školního psychologa a projektových dnů ve škole i mimo školu.
Šablony II

Cílem výzvy je podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy a školská zařízení pro zájmové vzdělávání (střediska volného času, školní družiny a školní kluby) formou projektů zjednodušeného vykazování.
Název projektu: Zlepšujeme se
Reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0013519
Výše dotace: 921 302 Kč
Termín: 1.9.2019 – 31.8.2021
Aktivity jsou zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, na pomoc školám a školským zařízením pro zájmové vzdělávání při společném vzdělávání dětí/žáků/studentů, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole. Dále jsou podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT.
Naše škola se zapojí prostřednictvím vzdělávání pedagogů, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školního klubu, zapojením kariérového poradce, nových metod ve výuce a aktivit pro školní družinu – vzděláváním pedagogů, vzájemné spolupráce pedagogů ŠD a projektovými dny.
IVOK
Cílem projektu „Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj – IVOK“ (reg. č. cz.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000183) je podpora škol olomouckého kraje.
Doba trvání: 1.2.2017 – 31.1.2019
V rámci tohoto projektu je podpořen vznik školních poradenských pracovišť, pracovních pozic školních asistentů a koordinátorů inkluze do škol, školních speciálních pedagogů a školních psychologů. Bude vytvořena odborná síť metodické podpory a výměny zkušeností. Pro pedagogy na školách budou zajištěny kurzy dalšího vzdělávání.
Nositelem projektu je Univerzita Palackého v Olomouci.
Hlavní partneři jsou Pedagogicko-psychologická poradna Olomouckého kraje a Základní škola Komenium Olomouc.
Základní cílem projektu je každodenní podpora žáků, škol, pedagogů a rodičů.
Projekt obsahuje několik klíčových aktivit, naše škola je zapojena do druhé klíčovéaktivity – implementace a podpora školních poradenských pracovišť. Jejím cílem je podpora školních poradenských pracovišť škol a jejich rozšíření o školní psychology, speciální pedagogy a sociální pedagogy.
V rámci této aktivity pracuje na naší škole od února 2017školní psycholožka.
ŠABLONY
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Šablony pro MŠ a ZŠ
“Společně a jednoduše” – CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0006743

Cílem výzvy je podpořit mateřské a základní školy formou projektů zjednodušeného vykazování.
Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga. Důležitou oblastí podpory je také spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem).
Doba trvání projektu. 1.9.2017 – 31.8.2019
Výše dotace: 701 889 Kč
Koordinátor. Mgr. Hana Vyroubalová
Vybrané šablony a učitelé, kteří se jich účastní:
1. Školní speciální pedagog
2. Vzdělávání pedagogických pracovníků:
a) čtenářská gramotnost – Mgr. Z.Pustinová, Mgr. I. Kopecká, PaedDr. M.Bezuchová, Mgr. D. Kubešová, Mgr. D. Krč, Mgr. K. Pavlíčková
b) matematická gramotnost – Mgr. V. Procházka, Mgr. A. Procházková
c) inkluze – Mgr. R. Placková
3. Klub zábavné logiky a deskových her – as.ped. D. Kozlová
4. Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem – Mgr. D. Kubešová, Mgr. I. Kopecká, Mgr. Z. Pustinová, Mgr. H. Pelikánová, Mgr. A. Procházková, PaedDr. M. Bezuchová
5. Vzdělávání ped.pracovníků v rámci inkluze
ERASMUS +
Videa z výuky u partnerských škol
Návštěva učitelů v rámci projektu na naší škole
Vítězné logo projektu:

Klíčová akce KA2 – Strategická partnerství mezi školami
“Next step of social life learning through English” – Další krok poznávání společenského života prostřednictvím angličtiny
Partnerské školy: Bulharsko, Litva, Španělsko, Turecko
Projekt je zaměřený na výuku a studium cizího jazyka, kreativitu a kulturu, zlepšení kvality školního rozvoje, instituce a/nebo metod.
Hlavním cílem je umožnit organizacím rozvoj a posílení spolupráce, zvýšit jejich schopnost zapojit se do spolupráce na mezinárodní úrovni, sdílet a porovnávat myšlenky, nápady a metody. Vybrané projekty mohou také vytvářet hmotné výstupy a očekává se od nich šíření výsledků a výstupů jejich aktivit v míře odpovídající rozsahu projektu.
ERASMUS +
Klíčová akce KA1
Vzdělávací mobilita jednotlivců
Učme se na cestách
20.12.2014 – 9.12.2016
Učitelé využili možnost výukových pobytů a zdokonalovali tak své znalosti angličtiny v Anglii na jazykových a metodických kurzech v Oxfordu, Brightonu a Edinburghu.
Dále si svůj profesní rozvoj podpořili účastí na zahraničních školách v podobě stínování. Navštívili partnerské školy z předchozího společného projektu Comenius v Bulharsku, Polsku, Turecku a také nově v Holandsku.
Spolupráce mezi některými ze škol bude nadále pokračovat nově schváleným dvouletým projektem Erasmus+ – Klíčová akce 2 s názvem “Next step of social life learning through English”.
EQuiPPE
Trvání projektu: prosinec 2015 – červen 2018
Účelem projektu je zvýšení kvality výuky tělesné výchovy na základních školách.
Cílem projektu je poskytnutí zdrojů a nástrojů učitelům TV bez aprobace.
DIGITÁLNĚ A INTERAKTIVNĚ

Název projektu: Digitálně a interaktivně
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/51.0030
Naše škola je partnerem projektu Digitálně a interaktivně, financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků škol pro využívání moderních digitálních technologií ve výuce. Nástrojem pro dosažení tohoto cíle jsou jednotlivé vzdělávací programy využívající e-learningové podpory, evaluačních nástrojů
a systém mentoringu a koučinku.
Vzdělávací programy jsou koncipovány s důrazem na praktická cvičení pedagogů
a přímé využití ICT ve výuce. Důležitou součástí je nákup mobilních dotykových zařízení
pro pedagogy. Požadavku informační gramotnosti u žáků totiž nelze dosáhnout bez informačně gramotných pedagogů. Realizací projektu dochází ke komplexnímu rozvoji lidských zdrojů
v počátečním vzdělávání reflektující moderní trendy v ICT.
Projekt Digitálně a interaktivně reaguje na výše uvedenou situaci a efektivně ji řeší. Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků zapojených základních a středních škol (partnerů projektu) při integraci informačních a komunikačních technologií do výuky, tedy rozvíjení dovedností zapojených pedagogů pracovat a využívat ICT při výuce, nejen v rámci jejich přípravy na výuku.
Příjemcem dotace v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
je ART ECON – Střední škola, s r.o. Projekt z oblasti podpory Další vzdělávání pracovníků škol
a školských zařízení s registračním číslem CZ.1.07/1.3.00/51.0030 je realizován pro 50 základních a středních škol z Olomouckého, Jihomoravského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Pro aktivity projektu je z OP VK vyčleněna částka téměř 35 mil. Kč.
Doba realizace projektu: září 2014 – červenec 2015.
COMENIUS
Projektové výstupy si můžete prohlédnout zde:
Naši žáci absolvují mezinárodní studentskou výměnu se školami z Turecka, Bulharska a Polska!
EU PENÍZE ŠKOLÁM
CZ.1.07/1.4.00/21.3705 – Učíme zajímavě
01.08.2012 – 28.02.2015
Škola byla vybavena televizory, notebooky, učitelé vytváří digitální učební materiály, které mají za úkol zatraktivnit výuku.
Do projektu jsou zapojeni Mgr. Hana Vyroubalová, Mgr. Danuše Hartmannová, Mgr. Andrea Procházková, Mgr. Helena Přikrylová, PaedDr. Milada Bezuchová, Mgr. Jan Navrátil, Mgr. Jiří Marvan
Projekt byl ukončen 28. 2. 2015 schválením závěrečné monitorovací zprávy dne 24. 3. 2015.
PODPORA TECHNICKÉHO A PŘÍRODOVĚDNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V OLOMOUCKÉM KRAJI
1.9.2013 – 30.6.2015
Cílem projektu je investiční, neinvestiční a metodická podpora a rozvoj přírodovědného a technického vzdělávání na středních a základních školách Olomouckého kraje.
ODZNAK VŠESTRANNOSTI OLYMPIJSKÝCH VÍTĚZŮ
RECYKLOHRANÍ
Sběr elektrozařízení ve škole
MLÉKO DO ŠKOL
Každé dítě má nárok na jeden dotovaný výrobek denně, kromě prázdnin.
IPEN Adolescent
Mezinárodní výzkum zastavěného prostředí a pohybové aktivity
CLIL
Jedním z moderních trendů výuky anglického jazyka je v současné době metoda CLIL – obsahově i jazykově integrované vyučování na 2.stupni ZŠ. Podstatou této metody výuky je prezentace učiva různých předmětů na základě cizího jazyka – v případě naší školy angličtiny. Žákům je takto umožněn mnohem širší kontakt s jazykem a mají také více možností uplatnění znalostí získaných v hodinách přímé výuky angličtiny. Metoda přináší rovněž zatraktivnění výuky větším využitím zábavných a hravých forem výuky.
Vyučující angličtiny na 2.stupni naší školy absolvovali v loňském roce 40hodinový kurz výuky metodou CLIL a zařazují tuto metodu organicky do výuky dějepisu i českého jazyka. Tito vyučující se rovněž podíleli na tvorbě metodických materiálů pro výuku metodou CLIL. Hodina dějepisu byla vybrána pro metodickou příručku určenou vyučujícím ZŠ a G.
CESTA KE KVALITĚ
autoevaluace školy
DEJME ŠANCI PŘÍRODĚ – INTERAKTIVNÍ VÝUKA PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ
výuka přírodovědných předmětů pomocí interaktivní tabule
Projekt byl ukončen 29. února 2012.
Programy vytvořené v rámci projektu jsou k dispozici ZDE a ZDE.