Šablony III
Cílem výzvy je rozvoj mateřských a základních škol formou zjednodušených projektů (tzv. šablon). Aktivity jsou zaměřeny na personální podporu škol, realizaci projektových dnů, podporu ICT nebo zahraniční stáže učitelů.
Název projektu: Učíme se rádi
Reg. číslo: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0021495
Výše dotace: 607 338,00 Kč
Název projektu: Zlepšujeme se
Termín: 1.9.2021 – 30.6.2023
Aktivity jsou zaměřeny na vzdělávání pedagogů, projektové dny, školní kluby, vzájemné setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, podpora práce školního psychologa.
Naše škola se zapojí prostřednictvím doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školních klubů, práce školního psychologa a projektových dnů ve škole i mimo školu.
Šablony II
Cílem výzvy je podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy a školská zařízení pro zájmové vzdělávání (střediska volného času, školní družiny a školní kluby) formou projektů zjednodušeného vykazování.
Název projektu: Zlepšujeme se
Reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0013519
Výše dotace: 921 302 Kč
Termín: 1.9.2019 – 31.8.2021
Aktivity jsou zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, na pomoc školám a školským zařízením pro zájmové vzdělávání při společném vzdělávání dětí/žáků/studentů, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole. Dále jsou podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT.
Naše škola se zapojí prostřednictvím vzdělávání pedagogů, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školního klubu, zapojením kariérového poradce, nových metod ve výuce a aktivit pro školní družinu – vzděláváním pedagogů, vzájemné spolupráce pedagogů ŠD a projektovými dny.
ŠABLONY
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Šablony pro MŠ a ZŠ
“Společně a jednoduše” – CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0006743
Cílem výzvy je podpořit mateřské a základní školy formou projektů zjednodušeného vykazování.
Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga. Důležitou oblastí podpory je také spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem).
Doba trvání projektu. 1.9.2017 – 31.8.2019
Výše dotace: 701 889 Kč
Koordinátor. Mgr. Hana Vyroubalová
Vybrané šablony a učitelé, kteří se jich účastní:
1. Školní speciální pedagog
2. Vzdělávání pedagogických pracovníků:
a) čtenářská gramotnost – Mgr. Z.Pustinová, Mgr. I. Kopecká, PaedDr. M.Bezuchová, Mgr. D. Kubešová, Mgr. D. Krč, Mgr. K. Pavlíčková
b) matematická gramotnost – Mgr. V. Procházka, Mgr. A. Procházková
c) inkluze – Mgr. R. Placková
3. Klub zábavné logiky a deskových her – as.ped. D. Kozlová
4. Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem – Mgr. D. Kubešová, Mgr. I. Kopecká, Mgr. Z. Pustinová, Mgr. H. Pelikánová, Mgr. A. Procházková, PaedDr. M. Bezuchová
5. Vzdělávání ped.pracovníků v rámci inkluze
ERASMUS +
Videa z výuky u partnerských škol
Návštěva učitelů v rámci projektu na naší škole
Vítězné logo projektu:
Klíčová akce KA2 – Strategická partnerství mezi školami
“Next step of social life learning through English” – Další krok poznávání společenského života prostřednictvím angličtiny
Partnerské školy: Bulharsko, Litva, Španělsko, Turecko
Projekt je zaměřený na výuku a studium cizího jazyka, kreativitu a kulturu, zlepšení kvality školního rozvoje, instituce a/nebo metod.
Hlavním cílem je umožnit organizacím rozvoj a posílení spolupráce, zvýšit jejich schopnost zapojit se do spolupráce na mezinárodní úrovni, sdílet a porovnávat myšlenky, nápady a metody. Vybrané projekty mohou také vytvářet hmotné výstupy a očekává se od nich šíření výsledků a výstupů jejich aktivit v míře odpovídající rozsahu projektu.
ERASMUS +
Klíčová akce KA1
Vzdělávací mobilita jednotlivců
Učme se na cestách
20.12.2014 – 9.12.2016
Učitelé využili možnost výukových pobytů a zdokonalovali tak své znalosti angličtiny v Anglii na jazykových a metodických kurzech v Oxfordu, Brightonu a Edinburghu.
Dále si svůj profesní rozvoj podpořili účastí na zahraničních školách v podobě stínování. Navštívili partnerské školy z předchozího společného projektu Comenius v Bulharsku, Polsku, Turecku a také nově v Holandsku.
Spolupráce mezi některými ze škol bude nadále pokračovat nově schváleným dvouletým projektem Erasmus+ – Klíčová akce 2 s názvem “Next step of social life learning through English”.
DIGITÁLNĚ A INTERAKTIVNĚ
Název projektu: Digitálně a interaktivně
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/51.0030
Naše škola je partnerem projektu Digitálně a interaktivně, financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků škol pro využívání moderních digitálních technologií ve výuce. Nástrojem pro dosažení tohoto cíle jsou jednotlivé vzdělávací programy využívající e-learningové podpory, evaluačních nástrojů
a systém mentoringu a koučinku.
Vzdělávací programy jsou koncipovány s důrazem na praktická cvičení pedagogů
a přímé využití ICT ve výuce. Důležitou součástí je nákup mobilních dotykových zařízení
pro pedagogy. Požadavku informační gramotnosti u žáků totiž nelze dosáhnout bez informačně gramotných pedagogů. Realizací projektu dochází ke komplexnímu rozvoji lidských zdrojů
v počátečním vzdělávání reflektující moderní trendy v ICT.
Projekt Digitálně a interaktivně reaguje na výše uvedenou situaci a efektivně ji řeší. Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků zapojených základních a středních škol (partnerů projektu) při integraci informačních a komunikačních technologií do výuky, tedy rozvíjení dovedností zapojených pedagogů pracovat a využívat ICT při výuce, nejen v rámci jejich přípravy na výuku.
Příjemcem dotace v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
je ART ECON – Střední škola, s r.o. Projekt z oblasti podpory Další vzdělávání pracovníků škol
a školských zařízení s registračním číslem CZ.1.07/1.3.00/51.0030 je realizován pro 50 základních a středních škol z Olomouckého, Jihomoravského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Pro aktivity projektu je z OP VK vyčleněna částka téměř 35 mil. Kč.
Doba realizace projektu: září 2014 – červenec 2015.
COMENIUS
Projektové výstupy si můžete prohlédnout zde:
Naši žáci absolvují mezinárodní studentskou výměnu se školami z Turecka, Bulharska a Polska!
RECYKLOHRANÍ
Sběr elektrozařízení ve škole
MLÉKO DO ŠKOL
Každé dítě má nárok na jeden dotovaný výrobek denně, kromě prázdnin.
IPEN Adolescent
Mezinárodní výzkum zastavěného prostředí a pohybové aktivity
CLIL
Jedním z moderních trendů výuky anglického jazyka je v současné době metoda CLIL – obsahově i jazykově integrované vyučování na 2.stupni ZŠ. Podstatou této metody výuky je prezentace učiva různých předmětů na základě cizího jazyka – v případě naší školy angličtiny. Žákům je takto umožněn mnohem širší kontakt s jazykem a mají také více možností uplatnění znalostí získaných v hodinách přímé výuky angličtiny. Metoda přináší rovněž zatraktivnění výuky větším využitím zábavných a hravých forem výuky.
Vyučující angličtiny na 2.stupni naší školy absolvovali v loňském roce 40hodinový kurz výuky metodou CLIL a zařazují tuto metodu organicky do výuky dějepisu i českého jazyka. Tito vyučující se rovněž podíleli na tvorbě metodických materiálů pro výuku metodou CLIL. Hodina dějepisu byla vybrána pro metodickou příručku určenou vyučujícím ZŠ a G.
CESTA KE KVALITĚ
autoevaluace školy