• ZŠ Olomouc, Gorkého
  • ŠKOLA
    • Informace o škole
    • Organizace školního roku
    • Rada školy a SRPD
    • Školní poradenské pracoviště
    • Školní družina
    • Školní jídelna
    • Přijímací řízení
    • Zápis do I. ročníku 2025/2026
    • Kroužky
  • PROJEKTY
    • Operační program Jan Amos Komenský
    • ERASMUS +
    • Smart Class
    • Digitalizujeme školu | NPO
    • Doučování žáků škol | NPO
    • Žákovský parlament
    • Dobrý skutek v krabici od bot
    • Učíme se venku
    • Rodiče vítáni
  • DOKUMENTY
    • Předpisy
    • Formuláře
    • Návody
      • Jak se dostat do našich Teamsů
    • Výroční zprávy
    • Koncepce školy
    • GDPR
  • MÉDIA
    • Fotogalerie
      • 2021 kraslic
      • Jaro a Velikonoce ve škole
    • Naše škola
    • Psali o nás
  • KONTAKTY
    • Kontakty
    • Konzultační hodiny
    • Povinně zveřejňované informace
    • Informační systém Bakaláři
  • AKTUALITY
585 392 093   585 392 094 (sborovna)
585 315 029   725 189 068
585 313 571
zsgorkeho@volny.cz
mstynecek@volny.cz
msselskeho@volny.cz
DS: cy9mf3e
    (sborovna)
   
DS: cy9mf3e
Bakaláři
Jídelníček ZŠ
Jídelníček MŠ
Bakaláři
ZŠ
MŠ
ZŠ GorkéhoZŠ Gorkého
  • ZŠ Olomouc, Gorkého
  • ŠKOLA
    • Informace o škole
    • Organizace školního roku
    • Rada školy a SRPD
    • Školní poradenské pracoviště
    • Školní družina
    • Školní jídelna
    • Přijímací řízení
    • Zápis do I. ročníku 2025/2026
    • Kroužky
  • PROJEKTY
    • Operační program Jan Amos Komenský
    • ERASMUS +
    • Smart Class
    • Digitalizujeme školu | NPO
    • Doučování žáků škol | NPO
    • Žákovský parlament
    • Dobrý skutek v krabici od bot
    • Učíme se venku
    • Rodiče vítáni
  • DOKUMENTY
    • Předpisy
    • Formuláře
    • Návody
      • Jak se dostat do našich Teamsů
    • Výroční zprávy
    • Koncepce školy
    • GDPR
  • MÉDIA
    • Fotogalerie
      • 2021 kraslic
      • Jaro a Velikonoce ve škole
    • Naše škola
    • Psali o nás
  • KONTAKTY
    • Kontakty
    • Konzultační hodiny
    • Povinně zveřejňované informace
    • Informační systém Bakaláři
  • AKTUALITY

Projekty

  • Úvodní stránka
  • ZŠ Olomouc, Gorkého 39
  • Projekty

Šablony III

Cílem výzvy je rozvoj mateřských a základních škol formou zjednodušených projektů (tzv. šablon). Aktivity jsou zaměřeny na personální podporu škol, realizaci projektových dnů, podporu ICT nebo zahraniční stáže učitelů.

Název projektu: Učíme se rádi

Reg. číslo: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0021495

Výše dotace: 607 338,00 Kč

Název projektu: Zlepšujeme se

Termín: 1.9.2021 – 30.6.2023

Aktivity jsou zaměřeny na vzdělávání pedagogů, projektové dny, školní kluby, vzájemné setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, podpora práce školního psychologa.

Naše škola se zapojí prostřednictvím doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školních klubů, práce školního psychologa a projektových dnů ve škole i mimo školu.

Šablony II

Cílem výzvy je podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy a školská zařízení pro zájmové vzdělávání (střediska volného času, školní družiny a školní kluby) formou projektů zjednodušeného vykazování. 

Název projektu: Zlepšujeme se

Reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0013519

Výše dotace: 921 302 Kč

Termín: 1.9.2019 – 31.8.2021

Aktivity jsou zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a odborníků z praxe, na pomoc školám a školským zařízením pro zájmové vzdělávání při společném vzdělávání dětí/žáků/studentů, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, příp. chůvu v mateřské škole. Dále jsou podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT.

Naše škola se zapojí prostřednictvím vzdělávání pedagogů, doučování žáků ohrožených školním neúspěchem, realizace školního klubu, zapojením kariérového poradce, nových metod ve výuce a aktivit pro školní družinu – vzděláváním pedagogů, vzájemné spolupráce pedagogů ŠD a projektovými dny.

ŠABLONY

Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Šablony pro MŠ a ZŠ

„Společně a jednoduše“ – CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0006743

Logolink OP VVV hor barva cz

Cílem výzvy je podpořit mateřské a základní školy formou projektů zjednodušeného vykazování.
Výzva podpoří osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomůže školám při společném vzdělávání žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga. Důležitou oblastí podpory je také spolupráce s rodiči dětí a žáků. Zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do hlavního vzdělávacího proudu pomohou extrakurikulární aktivity (čtenářské kluby, kluby zábavné logiky a deskových her a doučování žáků základní školy ohrožených školním neúspěchem).

Doba trvání projektu. 1.9.2017 – 31.8.2019

Výše dotace: 701 889 Kč

Koordinátor. Mgr. Hana Vyroubalová

Vybrané šablony a učitelé, kteří se jich účastní:

1. Školní speciální pedagog

2. Vzdělávání pedagogických pracovníků:

a) čtenářská gramotnost – Mgr. Z.Pustinová, Mgr. I. Kopecká, PaedDr. M.Bezuchová, Mgr. D. Kubešová, Mgr. D. Krč, Mgr. K. Pavlíčková

b) matematická gramotnost – Mgr. V. Procházka, Mgr. A. Procházková

c) inkluze – Mgr. R. Placková

3. Klub zábavné logiky a deskových her – as.ped. D. Kozlová

4. Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem – Mgr. D. Kubešová, Mgr. I. Kopecká, Mgr. Z. Pustinová, Mgr. H. Pelikánová, Mgr. A. Procházková, PaedDr. M. Bezuchová

5. Vzdělávání ped.pracovníků v rámci inkluze

ERASMUS +

Stránky projektu na Facebooku

Videa z výuky u partnerských škol

Radniční listy

Návštěva učitelů v rámci projektu na naší škole

Vítězné logo projektu:

Stamp

Klíčová akce KA2 – Strategická partnerství mezi školami

„Next step of social life learning through English” – Další krok poznávání společenského života prostřednictvím angličtiny

Partnerské školy: Bulharsko, Litva, Španělsko, Turecko

Projekt je zaměřený na výuku a studium cizího jazyka, kreativitu a kulturu, zlepšení kvality školního rozvoje, instituce a/nebo metod.

Hlavním cílem je umožnit organizacím rozvoj a posílení spolupráce, zvýšit jejich schopnost zapojit se do spolupráce na mezinárodní úrovni, sdílet a porovnávat myšlenky, nápady a metody. Vybrané projekty mohou také vytvářet hmotné výstupy a očekává se od nich šíření výsledků a výstupů jejich aktivit v míře odpovídající rozsahu projektu.

ERASMUS +

Klíčová akce KA1

Vzdělávací mobilita jednotlivců

Učme se na cestách

20.12.2014 – 9.12.2016

Učitelé využili možnost výukových pobytů a zdokonalovali tak své znalosti angličtiny v Anglii na jazykových a metodických kurzech v Oxfordu, Brightonu a Edinburghu.

Dále si svůj profesní rozvoj podpořili účastí na zahraničních školách v podobě stínování. Navštívili partnerské školy z předchozího společného projektu Comenius v Bulharsku, Polsku, Turecku a také nově v Holandsku.

Spolupráce mezi některými ze škol bude nadále pokračovat nově schváleným dvouletým projektem Erasmus+ – Klíčová akce 2 s názvem  “Next step of social life learning through English”.

DIGITÁLNĚ A INTERAKTIVNĚ

logolink barevna

Název projektu: Digitálně a interaktivně

Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/51.0030

Naše škola je partnerem projektu Digitálně a interaktivně, financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Cílem projektu je zásadním způsobem přispět k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků škol pro využívání moderních digitálních technologií ve výuce. Nástrojem pro dosažení tohoto cíle jsou jednotlivé vzdělávací programy využívající e-learningové podpory, evaluačních nástrojů
a systém mentoringu a koučinku.

Vzdělávací programy jsou koncipovány s důrazem na praktická cvičení pedagogů
a přímé využití ICT ve výuce. Důležitou součástí je nákup mobilních dotykových zařízení
pro pedagogy. Požadavku informační gramotnosti u žáků totiž nelze dosáhnout bez informačně gramotných pedagogů. Realizací projektu dochází ke komplexnímu rozvoji lidských zdrojů
v počátečním vzdělávání reflektující moderní trendy v ICT.

Projekt Digitálně a interaktivně reaguje na výše uvedenou situaci a efektivně ji řeší. Cílem projektu je zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků zapojených základních a středních škol (partnerů projektu) při integraci informačních a komunikačních technologií do výuky, tedy rozvíjení dovedností zapojených pedagogů pracovat a využívat ICT při výuce, nejen v rámci jejich přípravy na výuku.

Příjemcem dotace v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
je ART ECON – Střední škola, s r.o. Projekt z oblasti podpory Další vzdělávání pracovníků škol
a školských zařízení s registračním číslem CZ.1.07/1.3.00/51.0030 je realizován pro 50 základních a středních škol z Olomouckého, Jihomoravského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Pro aktivity projektu je z OP VK vyčleněna částka téměř 35 mil. Kč.

Doba realizace projektu: září 2014 – červenec 2015. 

COMENIUS

Projektové výstupy si můžete prohlédnout zde:

Naši žáci absolvují mezinárodní studentskou výměnu se školami z Turecka, Bulharska a Polska!

RECYKLOHRANÍ

Sběr elektrozařízení ve škole

MLÉKO DO ŠKOL

Každé dítě má nárok na jeden dotovaný výrobek denně, kromě prázdnin.

IPEN Adolescent

Mezinárodní výzkum zastavěného prostředí a pohybové aktivity

CLIL

Jedním z moderních trendů výuky anglického jazyka je v současné době metoda CLIL – obsahově i jazykově integrované vyučování na 2.stupni ZŠ. Podstatou této metody výuky je prezentace učiva různých předmětů na základě cizího jazyka – v případě naší školy angličtiny. Žákům je takto umožněn mnohem širší kontakt s jazykem a mají také více možností uplatnění znalostí získaných v hodinách přímé výuky angličtiny. Metoda přináší rovněž zatraktivnění výuky větším využitím zábavných a hravých forem výuky.

Vyučující angličtiny na 2.stupni naší školy absolvovali v loňském roce 40hodinový kurz výuky metodou CLIL a zařazují tuto metodu organicky do výuky dějepisu i českého jazyka. Tito vyučující se rovněž podíleli na tvorbě metodických materiálů pro výuku metodou CLIL. Hodina dějepisu byla vybrána pro metodickou příručku určenou vyučujícím ZŠ a G.

CESTA KE KVALITĚ

autoevaluace školy

OVOCE DO ŠKOL

Vyhledávání

Aktuality

  • Školní akademie ZŠ a MŠ Olomouc, Gorkého 39
  • Provoz školy o letních prázdninách
  • Dokumenty na školní rok 2025/2026
  • Klub předškoláků
  • Školní akademie
  • Přihláška ke stravování 2025-26

Naše škola/školka je zapojena do projektu Místního akčního plánování v Olomouci. Projekt je zaměřen na předškolní a základní vzdělávání. Cílem je zlepšit kvalitu vzdělávání v mateřských a základních školách, posílit komunikaci a spolupráci mezi učiteli navzájem, mezi zřizovateli, zástupci škol a rodiči. Naše škola/školka se bude moci zapojovat do aktivit na podporu čtenářské a matematické pre/gramotnosti, aktivit na podporu zručnosti a kreativity a čerpat teoretické i praktické informace k inkluzi ve všech jejích podobách. Více informací o projektu najdete na webu MAP. Pro neformální diskuzi o školství a vzdělávání mezi rodiči, učiteli a dalšími aktéry z Olomouce jsou určeny Facebookové stránky (MAP Olomouc).

🔒  |  Prohlášení o přístupnosti  |  Zásady cookies  |  Tvorba webu David Walter

Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}